torsdag 29 oktober 2009

Vår kvinna är i Bollywood




Det föregående inlägget kom ett dygn försenat, eftersom jag inte kunde logga in på bloggen i går kväll. Nu funkade det helt plötsligt och jag ska nog inte skylla på tekniken, jag ringde just hit en kille från receptionen som efter mycket funderande på varför mitt internet inte fungerade, såg att jag inte hade satt i sladden.
Men alltså, vår kvinna i Bollywood har slutligen kommit till Bollywood. Hon landade på flygplatsen vid lunch och fördrev eftermiddagen på hotellet Sun & Sand vid Juhu Beach med intensivt planerande av filmtittandet ihop med Asha Richards, filmvetare och skribent från Mumbai som sedan länge bor i London och numera ingår i GIFFs programgrupp. Asha var extremt behjälplig under festivalinvigningen nyss som var som ett levande ”Vem är vem i indisk filmindustri?”.
Det är härligt att vara på filmfestival igen!
Överst: När man checkar in på Sun & Sand får man kastmärke och blomsterkrans.
Mitten: Första röda mattan där jag blivit intervjuad!
Nederst: Legendariske skådespelaren Shashi Kapoor, första indiska skådisen att lyckas även i Hollywood, tar emot Lifetime Achievment Award.

Inga kommentarer: