söndag 5 oktober 2008

Konsten att grata i ett videorum

Har insett att att det dar med biografer ar bara att ge upp. Trafik, transporttider och risken att filmen ar riktigt dalig och man da inte har nagon annanstans att ta vagen ar for stor. Videorummet it is. Efter ytterligare ett gang PPP-moten, en fantastisk buffe-lunch (tack ocksa japan for sushin och tonfisken pa er lunchreception igar!) med "vara" projekt och ett jurymote med mig sjalv sa ar det nu film som galler. Forutom avslutningsceremonin med prisutdelning i morgon kvall da. Och de har ett fantastiskt videorum har, dar ligger vi i la, over trettio bas med fina datorer, bra horlurar och i princip alla filmer i programmet pa dvd. Man hinner med en del da, aven om det sa klart aldrig kan bli samma sak som stor duk. Och sa ar det ju inte helt enkelt att storgrata i ett fullsatt upplyst rum nar man blir overvaldigad av en japansk parla som den jag sag i dag. Men det gar! Mer tarar lar fallas nar vi forhoppningsvis visar den i Gbg om knappt fyra manader. Fransk festkvall igar, koreansk ikvall, tack och lov skoter Mr Party Liaison, Pusans ende sydamerikan(?), Guido fran Filmsharks om allt det dar sa man kan fokusera pa annat. Som att fa tag pa bra kaffe. Men det lar fa vanta till jag landar pa svensk mark igen, inte ens en amerikansk diner kan tavla med mitt hotell vad galler svagheten pa brunhetsgraden i kaffet. Det hade annars varit till hjalp med en dubel espresso for att bestamma vem som far vart fondpris (forresten har en annan fondfilm varldspremiar har i Pusan) imorgon kvall. Just nu star det mellan tva, men jag ar ratt saker... tror jag.

Inga kommentarer: