fredag 25 april 2008

Det bottenlösa hatet

Den närmaste veckan kommer det att dyka upp rapporter från Tribeca Film Festival här på bloggen. Tanken är att jag ska skriva dem. Men först ska jag göra skäl för rubriken.

Uppladdningen var optimal – ingen kan säga något annat. Jag satsade på att skippa sömnen helt då flyget från Landvetter till Kastrup gick redan halv sju. Betänk att man måste checka in två timmar före, och eftersom jag inte kan sova på flyg siktade jag på att angripa resan Kastrup-Newark i sådant tillstånd att sömn inte var en bonus utan en naturlag.

Men vad möts jag av på Kastrup om inte en tre timmars försening. In the face! Mitt geniala upplägg att döda jetlagen och dessutom få mycket jobb gjort redan första dagen i NYC går med all sannolikhet i stöpet. Dessutom väntar en sanslöst tråkig förmiddag. Kastrup är förvisso bättre än de flesta flygplatser men kul är den inte.

Känner också hur tröttheten kryper på mig. Blir stingslig. Det resulterar i att min frustration framför allt går ut över 60+ par på semester. Säkert vettiga människor hemma i Gbg, men varför måste de förvandlas till gycklare så fort de lämnar Sverige. Vi hann knappt lämna Landvetter förrän det skulle levas upp och framför allt pratas som om hela världen brydde sig. Jag känner att jag kanaliserar min ilska åt fel håll. Continental Airlines borde ha skiten, inte Nisse Hult. Men vad gör man?

Kändisspotting på Kastrup så här långt: Bo Könberg och MAT-/ Lets dance-Tina. Gör det mig gladare? Fuck no.

/Andreas

Inga kommentarer: